KOSGEB Kredisi Alma Şartları Nelerdir?

By admin - Son Güncelleme: Çarşamba, Aralık 14, 2011 - Save & Share - 23 Comments

Devlet işsizler için iş kurmaları amacıyla bir kredi veriyor. Çoğunuz bu krediyi duymuştur. İşte size bu kredinin nasıl alındığına dair süper bir yazı. Başka hiçbir yerde bu detaylı bilgiyi bulamazsınız. İnşallah işinize yarar ve bol kazançlar elde edersiniz.

Bu hibe krediden yararlanabilmek için işsiz ve işkura kayıt yaptırmanız gerekiyor. İşkurdan size çağrı geliyor, mülakat sonrası kurs başlıyor. Kurs süresince iş planı hazırlamayı ve genel prosedürleri öğreniyorsunuz. Kurs bitiminde sertifikanız ve iş planınızla birlikte kosgebe müracat ediyorsunuz. İş planınız incelemeye tabi tutuluyor. İlk başvuruda geçme şansınız yüzde sıfır.  Şuraları şuraları düzeltin tekrar başvurun deniliyor. İkinci başvuruda geçme şansınız belki yüzde 5.  Aynı gel gitler devem ediyor ve en sonunda projeniz şayet kabul edilirse size tamam işinizi kurabilirsiniz deniliyor.  Siz de gidip projenizde tarif ettiğiniz dükkanı bulup kiralıyorsunuz. Belediye ruhsatını, oda kaydını, bağkur kaydını, vergi kaydını yaptırıyorsunuz. Bunlar yaklaşık 1000TL ile 3000TL arasında bir rakam tutar. Bunların dekontlarını saklıyorsunuz. Sonra da gidip makinalarınızı mobilyalarınızı falan filan alıyorsunuz. Eğer gerekiyorsa işçinizi de işe alıyorsunuz. ve tüm bunlar size tam 20.000TL ye patlıyor. varsayalım bunun 1500TL sini işletme kuruluşu için geri kalanını da makina ve ekipmanlar için harcadınız. 

Bu aşamaya kadar Kosgeb size bir kuruş vermiyor hepsi sizin cebinizden çıkıyor. Sonra Kosgebe gidip ben işletmemi açtım diyorsunuz ve bir dilekçe ile 27.000TL’lik Genç Girişimci Hibesinden yararlanmak istediğinizi söylüyorsunuz. Bir müddet sonra müfettişler gelip sizi ziyaret ediyor ve tutanak tutuyor. Umarım bu aşamada herşey iş planınızda yazdıklarınızla uyuşuyordur. Diyelim ki sorun çıkmadı başvurunuz kabul edildi. Farzedelim ki siz bir erkeksiniz ve 2. bölgedesiniz yani kosgebin yüzde altmışlık hibe verdiği bölgedesiniz.

Kosgeb işletme açılış giderlerinin yüzde altmışını yanı 1500 liranın 900 TL sini size ödüyor. Geri kalan sizin harcadığınız 18.500 liralık kısmında KSV sini düşüp (18500-%18KDV= 15.678TL) yüzde altmışını yani 9406TL yi size ödüyor. Bundan sonra sizin kosgebe her ay işçi maaşı elektrik su telefon gibi giderlerinizin kdvsiz 1650TL tuttuğunu ispat etmeniz gerekiyor ki (1650Tlnin yüzde altmışı 990TL tutuyor) geriye kalan 12 ay boyunca size ödenecek olan 1000 TL yi almanız için. Bu hesaba göre Kosgebin geri ödemesiz 27000TL lik hibe kredisinin tamamından yararlanmanız için sizin 1 yıl boyunca KDV dahil 53.100TL lik harcama yapmanız gerekiyor. Çünkü Kosgeb 53.100 TL nin KDV hariç tutarının yüzde altmışını ödüyor. Yani 53.100 -%18 = 45.000TL bunun da %60′ı = 27.000 TL. Sonuç olarak Kosgeb size hemen al bu 27.000TL yi dilediğince harca demiyor. Önce siz harcıyorsunuz sonra faturaları ibraz edip kdv si düşülmüş tutarın yüzde altmışını alıyorsunuz. Eğer 53.100TL niz var ise ve iş planınızı Kosgebe kabul ettirebilecek bir projeniz, çelik gibi sağlam sinirleriniz var ise bu işe girişin. Yok ise hayal kurmayın. Ha bu arada Kosgeb sizin dükkan kiranızı, bağkur piriminizi, muhasebe giderlerinizi, vergi borçlarınızı ve işçinizin ssk primini ödemiyor. Bunların da toplamı ortalama 1000TL olsa ki geçer.

Konular Genel Konular • • Yazının Başına Dön

23 Responses to “KOSGEB Kredisi Alma Şartları Nelerdir?”

Comment from vedat
Time 23 Aralık 2011 at 00:32

allah devlete zeval vermesin. allah kimseye özellikle devlete muhteç etmesin. aminnnnnnnnnnnnnnn.

Comment from ahmet
Time 23 Aralık 2011 at 09:51

ben almayayım zaten bir işim yok olmasada olur paramda yok olmasada olur vardır bundada bir hikmet

Comment from resul
Time 2 Ocak 2012 at 13:56

bunların niyeti işsizi iş sahibi yapmak değil psikolojisi bozuk olan işsizi delirtmek….

Comment from Anonim
Time 26 Ocak 2012 at 23:58

hahahaha böyle iş sahibi olacağima ici kalmayı tercih ederim…tşk çok yardımcı oluyormuşsunuz ama ben almayım…

Comment from nergiz
Time 27 Ocak 2012 at 00:03

hahaahha böyle iş sahibi olacağıma işci olayım daha iyi desteğinizden dolayı tşk…zaten nerde görülmüş devletin halkına sahip çıktığı önce süründür sonra öldür gibi birşey bu…kalsın ben almayım…

Comment from davut
Time 27 Ocak 2012 at 16:45

çok iyiymiş.

Comment from atimen
Time 4 Şubat 2012 at 19:04

evet bence de niyet işsizi iş sahibi yapmak değil işsizin olmayan parasını(borç la harçla) hiç ettirmek ya da sadece parası olan para kazansın demek ki mesele işsizlikten öte zavallı ya yardımdan alakasız… ve sayır…

Comment from fatih
Time 9 Şubat 2012 at 22:29

denecek fazla birşey yok devlet işi biliyor fakirin gözü açılmasın ki devlette zengin (burjuva) kesimide rahat yaşasın. umarım bu millet bu sabırla dogru yapıyordur.BU DEVLETİ YÖNETENLERİ ….(NASIL İNSAFA GETİRECEGİZ)

Comment from Anonim
Time 24 Şubat 2012 at 13:15

o kosgeb denen şey şirketlerin eşentiyonlarını saat takvim ajanda vb şeylerini hibe eder bi haltta yaramaz ne işsizine iş verecekmiş maliyeye kayıd yaptırma kardeşim 1 yıl idare eder 2 yıl vergi bağkur belediye baş edemen önce bunları muaff tutsun bu devlet bürokratı beş yılda iş acana görem işsize fayda nasıl olur boşver kredi miredi laf laf iş acmak isteyen finansını sağlar bunları muaf tutsun bir esnaf sicil kayıtlarına kac para gidiyo haberlerimi yok nerde muafiyet dalga geciyolarr…

Comment from Birsen
Time 13 Mart 2012 at 23:06

Bu resmen parası olana sen harca ve belgele biz sana öderiz demek bunu neresi destek anlamadım demekki bu kadar hafife alınıyoruz yazık ya

Comment from SEMA
Time 11 Nisan 2012 at 18:17

KOSGEBE BİZDE BİLGİ ALMAK İÇİN GİTTİ AMA NE YAZIKKİ EMEKLİYE KREDİ VERMİYORLAR SANKİ EMEKLİ MAAŞLIYA ÇOCUKLARI OKUTABİLİYORMUŞUZ…….. ALLAH HERKESE YARDIM ETSİN

Comment from levent
Time 12 Nisan 2012 at 09:41

o kadar param olsa kogeb ne işim var zaten kendim kurmuşum

Comment from caglar
Time 28 Nisan 2012 at 08:27

Bu kadar sermayem ve enerjim varsa , bu enerjiyi işi geliştirmekte kullanırım

Comment from ensar
Time 10 Haziran 2012 at 20:23

bunlar zaten işyeri açacaklara yardım etmiyor ki. Baktılar ki devlete ödenen vergiler az böyle saçma birşey uydurdular ki girişimciler 51.800TL para harcasınlar ki para dönsün diye uğraşıyorlar. Eeee ne diyelim Allah devlet kapısına muhtaç bırakmasın. en güzeli memur olacaksın abi salla salla al maaşını yaw. ter yok emek yok oturduğun yerden 1000TL cebinde en kötü şartlarda.
neyse hepinizin herşey gönlünce olsun…

Comment from murat
Time 13 Haziran 2012 at 21:28

acaba avrupa kriterlerindede böyle bir uygulama varmıdır bu adam 27 kere sizi götürüp getiriyor verecegi 27.000 binlira he …

Comment from turgut
Time 25 Temmuz 2012 at 19:06

allahh bu devleti başımızdan eksik etmesin ama bu krediyi de bize sunmasın yani kısacası deveye hendek atlat çölde kutup ayısı yakala balıklara yürümeyi öğret ondan sonra bi bakarım diyorlar :)) ulan işi kurana kadar bütün para benim cebimden çıkıyormuş sonra gidip krediyi alıyormuşum o kadar param olsa neden alayım senden kredi :))

Comment from ahmet
Time 8 Ekim 2012 at 14:23

bu memlekette kım bır hayırlı ıs yapmıskı kosgep yapsın yıne herzamankı gıbı zengını daha zengın etmek ıcın ugrasılıyor
fakır de herzamakı gıbı acından olsun dıyorlar

Comment from asu
Time 18 Ekim 2012 at 07:11

ne bekliyordunuz kosgep versin parayı hibe etsin gerisini araştırmasın öylemi? sonuçta destek ve teşvik var kimse açıp azını armudun düşmesini beklemesin.

Comment from Anonim
Time 29 Ekim 2012 at 14:19

paramız olsa zaten kosgeb e başvurmayız paramız yok ki neyle iş kurcaz

Comment from işsiz yurdum insanı
Time 5 Aralık 2012 at 16:08

işsizlikten bu tarz sitelere düşmüş insan

devlet bize hibe versin kredi versin sonra biz onu yiyelim mantığıyla düşünen insanlarla dolu bir ülke olduğumuz için bu kadar zor kosgep projeleri beyler… birbirimizi kandırmayalım…
bugüne kadar verilen hibelerin kredilerin haddi hesabı yok
ama peşin nakit keş para verilenlerin çoğu devleti dolandırmaya çalıştı kendi küçük akıllarınca…
eee biz böyle yaparsak onlar da bize bu şartlar altında kredi hibe verir(mez)ler.bu ülkede çok yanlış var saysan yaşlanırsın bu kukla hükümetler korkaklar amerikan ve avrupa ve israil uşakları olduğu sürece biz hiç bir yere varamayız zaten…yüz yıldır kandırılıyoruz ama sesimizi çıkartamıyoruz … sadece yazık…bilinçli ve sağduyulu olalım lütfen
diyarbakırdan sevgilerle.

Comment from nadide stachie
Time 6 Aralık 2012 at 13:42

MERHABALAR
BEN BU ALNATTIĞINIZ PROFİLE YAKINIM KREDİ BAŞVURUSU İÇİN DİREK KOSKEBE MI BAŞVURMAM GEREK ?!NE GİBİ EVRAK GEREK ?
BİLGİNİZ VARSA PAYLAŞIRMISINIZ !
TEŞEKÜLER

Comment from Ali Uzmanoğlu
Time 7 Aralık 2012 at 20:42

12 ay süren aylık 1000 TL işletme giderleri desteği içine Kira da girdi.

Comment from davut
Time 20 Aralık 2012 at 11:28

benım ısletma kuracak param olduktan sonra kosgeble ne ısım var sacmalık baska bırsey degıl ınsanları boyle avutuyorlar

Write a comment